środa, 8 kwietnia 2015

Kasza bulgur z wątróbką w czerwonym winie

U mnie dziś kolejne danie z kaszą, tym razem z kaszą bulgur. Bulgur jest to grubo mielona pszenica, poddana gotowaniu, a następnie ponownemu suszeniu. Kasza ta jest bardzo pożywna, zawiera dużo białka oraz błonnika. Jest używana w kuchnia arabskiej oraz tureckiej. 
   
Kasza bulgur z wątróbką w czerwonym winie

  • 1 szkl kaszy bulgur Piątnica
  • 2 szkl wody
  • 1 łyżka oliwy
  • 40 dag wątróbki drobiowej
  • 1 cebula
  • 1 jabłko
  • 1 szkl czerwonego wina
  • majeranek
  • pieprz
  • sól

Kaszę przepłukać w zimnej wodzie, a następnie wsypać do gorącej wody, dodać szczyptę soli oraz oliwę i gotować ok. 8 min. Po tym czasie kaszę zdjąć z ognia, przykryć kocem i pozostawić jeszcze na 10 min.
Wątróbkę umyć, oczyścić i pokroić na mniejsze kawałki. Cebulę obrać i pokroić w kostkę, a jabłko obrać i pokroić na dużą kostkę. Wątróbkę podsmażyć na oleju, dodać cebulę i całość podsmażać. Następnie dodać wino, pokrojone jabłko oraz doprawić do smaku majerankiem, pieprzem oraz solą. Całość dusić do momentu odparowania wina, ale tak aby jabłka się nie rozgotowały.
Gotową wątróbkę podawać z przygotowaną kaszą bulgur.

6 komentarzy:

  1. Niestety nie lubię wątróbki ale danie ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wręcz przeciwnie, bardzo lubię wątróbkę i to danie jest w sam raz dla mnie :) pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jak Marzena nie przepadam za wątróbką, ale w drodze wyjątku zjem i tu bym się skusiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie danie, w takim zestawie bardzo chętnie bym zjadła. Dawno nie jadłam wątróbki :)

    OdpowiedzUsuń