środa, 12 lutego 2014

Zupa z kaszą jaglaną i makaronem

Witam Was bardzo serdecznie w to środowe przedpołudnie i chciałabym Wam dziś zaproponować bardzo pożywną zupkę z kaszą jaglaną. 

Zupa z kaszą jaglaną i makaronem


  • 4 litry wody
  • 1 udko z kurczaka
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1/4 selera
  • 1 suszony grzybek
  • 1 liść laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • duża garść makaronu nitki
  • szczypta kurkumy
  • szczypta kminku mielonego
  • szczypta tymianku
  • szczypta majeranku
  • szczypta bazylii
  • pieprz do smaku
  • sól do smaku
  • natka pietruszki

Do garnka z wodą włożyć udko, dodać obrane, umyte i pokrojone w półplasterki marchewki, pietruszkę oraz seler. Dodać również suszony grzybek, ząbki czosnku oraz wszystkie przyprawy i całość gotować na małym ogniu 40 min. Po tym czasie wyciągnąć udko, a do zupy wsypać kaszę i gotować do miękkości. Osobno ugotować makaron, odcedzić i gdy kasza będzie miękka dodać do zupy. Mięso oddzielić od kości, pokroić na małe kawałki i również dodać do zupy. Zupę zagotować doprawiając solą oraz pieprzem. Po zdjęciu z ognia wsypać do zupy posiekaną natkę pietruszki.

15 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o takiej zupce ale....

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie looknelam na produkty jakie mam w domku i okazalo sie ze ta twoja zupka wyladuje u mnie dzisiaj na obiedzie po poludniu napisze czy smakowala domownikom :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie doszukalem sie na stronie zupy pomidorowej :-(

    OdpowiedzUsuń
  4. Powoli koncze Zupe z kaszą jaglaną i makaronem wg twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  5. Rodzinka zachwycona zupa zwlaszcza dzieciaki bo maz oczywoscie tylko pomidororwa

    OdpowiedzUsuń
  6. oj jak ja nie lubię pietruszki :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Małgosiu...kocham zupki, teraz kiedy zimno i ciaprawo to jedyny właściwy posiłek. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zupę jaglaną i robię ją już od bardzo dawna a od dłuższego czasu dodaję nawet do chleba. W zupach jaglanka jest szczególnie smaczna

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę wypróbować, obiecuje sobie od dawna, że się za jaglaną wezmę, ale mi jakoś schodzi :) mam nadzieję, ze Twoja zupka mnie ponagli :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż czuć zapach tych ziół...to musi być pychotka :)

    OdpowiedzUsuń