niedziela, 10 marca 2019

Pasztet z dyni i zielonej soczewicy

Uwielbiam dynię pod każdą postacią, a pasztet przygotowany z jej dodatkiem jest po prostu rewelacyjny. Koniecznie musicie wypróbować :-)

Pasztet z dyni i zielonej soczewicy


  • 3 szkl puree z dyni
  • 1 szkl zielonej soczewicy
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oliwy
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka majeranku 
  • sól, pieprz

Soczewicę przepłukać, zalać wodą i gotować do miękkości, a następnie odcedzić i przełożyć do miski. Cebulę oraz czosnek posiekać i zeszklić na oliwie, a następnie dodać do soczewicy. Następnie dodać do soczewicy resztę produktów i wszystko razem zblenderować na jednolitą masę. Blaszkę na basztet wysmarować oliwą, oprószyć bułką tartą i wyłożyć masę. Piec w temp. 200 st przez 1h. Upieczony pasztet pozostawić w foremce do całkowitego wystudzenia, a następnie włożyć do lodówki do stężenia.



14 komentarzy:

  1. Koniecznie trzeba wypróbować, składniki to samo zdrowie, a wygląd jaki apetyczny, już sie oblizuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie. Trzeba wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie spróbuję. Z wege pasztetów do tej pory robiłam tylko pieczarkowy, ale Twoje składniki też mnie przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz wypróbować, pasztet jest na prawdę smaczny :-)

      Usuń
    2. no i zrobiłam. cudo :) tylko dodałam odrobinę kuminu, bo jakoś mnie wołał z półki. Bardzo udany przepis

      Usuń
    3. o super pomysł z tym kuminem, następnym razem też go dodam :-)

      Usuń
  4. W końcu coś z dynią, co mnie do siebie przekonuje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy soczewica może być czerwona? Zastanawiam się czy się za bardzo nie rozpaćka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, iż tak jak piszesz czerwona soczewica zbyt mocno się rozgotowuje i pasztet będzie za rzadki.

      Usuń
  6. Bardzo lubię wracać do tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pasztet z mięsa to dla mnie okropność i koszmar dzieciństwa. Takie roślinne wersje wręcz uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie wygląda ten pasztecik. Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze kupię za dużo dyni i zawsze mnie ten przepis ratuje przed zmarnowaniem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Widze, że wrzucasz tu bardzo ciekawe przepisy. Muszę częsciej tu zagladać.

    OdpowiedzUsuń