sobota, 15 lutego 2014

Walizka na podróż samolotem


Witam Was bardzo serdecznie! Dziś chciałabym Wam przedstawić poradę dotyczącą podróży, a dokładniej jak przygotować walizkę na podróż samolotem :-)



Walizka na podróż samolotem


Jakiś czas temu oglądałam program o lotniskach, gdzie bardzo dokładnie pokazywali jaką drogę pokonuje nasz bagaż od momentu gdy oddamy go podczas odprawy bagażowej do momentu, aż z powrotem do nas trafi. I niestety muszę Wam powiedzieć, że te nasze bagaże nie mają łatwego życia. Niejednokrotnie są rzucane, obijane, a nawet mogą gdzieś po drodze zaginąć i możemy odzyskać je dopiero po paru tygodniach po powrocie z wakacji. Mało tego, na niektórych lotniskach zwłaszcza w takich krajach, gdzie przemyt narkotyków jest na bardzo dużą skalę, może się zdarzyć, że ktoś nam po prostu podrzuci narkotyki do walizki, a w razie kontroli to my byśmy musieli za nie odpowiadać. Ale przed tymi wszystkimi strasznymi rzeczami, które czyhają na nasze bagaże można się ustrzec.

Moje rady jak przygotować walizkę do podróży samolotem:
  • jeśli podróżujemy w dwie osoby, poukładajmy nasze rzeczy w walizkach po połowie tzn. w jednej walizce połowa rzeczy jednej i drugiej osoby i w drugiej walizce również rzeczy jednej i drugiej osoby - dzięki temu jeśli jedna z naszych walizek zaginęłaby gdzieś po drodze, to podczas naszych wakacji nie zostaniemy całkowicie bez ubrań;
  • po ułożeniu rzeczy w walizce, na wierzchu tych rzeczy umieśćmy kartkę ze swoimi danymi: imię, nazwisko, adres, numer telefonu - w przypadku zaginięcia walizki, obsługa lotniska musi mieć dane aby się z nami skontaktować;
  • karteczkę z danymi naklejmy również na rączce walizki (na niektórych walizkach jest specjalnie do tego przeznaczone miejsce) - gdyby ta karteczka na walizce podczas przenoszenia zerwała się, wtedy zawsze mamy dodatkową kartkę z danymi wewnątrz walizki, więc obsługa lotniska będzie miała się jak z nami skontaktować w razie zaginięcia naszego bagażu;
  • pamiętajmy aby nigdy nie pakować do bagażu głównego pieniędzy - należy zawsze mieć je przy sobie, w bagażu podręcznym;
  • jeśli do bagażu głównego pakujemy jakieś butelki z płynami to zawsze dodatkowo włóżmy je do szczelnego woreczka - aby nie zamoczyło nam wszystkich rzeczy w przypadku pęknięcia lub rozbicia butelki z płynami;
  • wybierajmy zawsze walizki w których wszystkie kieszenie można pozamykać na kłódki - aby nikt nie mógł nam niczego podrzucić;
  • walizkę zapnijmy pasami - w przypadku pęknięcia zamka w walizce, nie wypadną nam rzeczy ze środka;
  • aby uchronić się przed podrzuceniem nam na lotnisku czegoś do walizki - na lotnisku są miejsca, gdzie za dodatkową opłatą można szczelnie ofoliować walizkę - co dodatkowo też zabezpiecza walizkę w przypadku pęknięcia w niej zamka;
  • załóżmy coś charakterystycznego na naszą walizkę np. zawiążmy na rączce kokardkę z czerwonej lub zielonej tasiemki - uchroni nas to przed pomyleniem walizek bo może się okazać na lotnisku, że parę osób ma identyczne walizki jak my.







5 komentarzy:

  1. mnie niebawem czeka podróż do PL i na pewno Twoje rady mi się przydadzą, pamiętam jak leciałam do Afryki i mając jedną przesiadkę w Nairobi bałam się, że moja walizka gdzieś się zawieruszy. Na szczęście nic takiego się nie stało, jednak i tak zapasową bieliznę i kilka ubrań włożyłam do bagażu podręcznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tak dawno nigdzie nie byłam....:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo cenne uwagi, nawet dla często podróżujących. Nigdy nie wiadomo....

    OdpowiedzUsuń
  4. z reguły latam z bagażem podręcznym, ale bywa, że i do luftu - mam już też obcykane;)

    pozdrawiam serdecznie
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy, nie brałam pod uwagę tego, że ktoś może podrzucić coś do walizki. Ale faktycznie warto zabezpieczyć się przed tym. :)

    OdpowiedzUsuń